Отже, якщо вам потрібно написати невеликий проект можете скористатись інструкцією під спойлером
1. Вкажіть назву проекту. 2. Термін реалізації проекту – чітко встановіть рамки початку та закінчення діяльності по проекту. 3. Проблема, на вирішення якої спрямовано проект (до 0,5 сторінки) - назвіть максимально конкретно проблему в житті громади, на вирішення якої спрямовано проект. Для того, щоб вірно поставити проблему, обдумайте та сформулюйте кожний з наступних елементів: • Опишіть існуючу ситуацію (цифри, статистика) • Вкажіть причини виникнення даної ситуації • Вкажіть коло людей, яких стосується ця проблема • Назвіть відомі Вам з офіційних джерел інформації намагання вирішити цю проблему; • Що було зроблено Вами та Вашою організацією, ініціативною групою щодо теми проекту і чому саме Ваша організація береться за вирішення цієї проблеми; • Обґрунтуйте, чому реалізація саме цього проекту сприятиме розв`язанню зазначеної проблеми. • Наслідки (позитивні, негативні) 4. Мета і задачі проекту (не більше 0,5 сторінки) Мета – це результат рішення проблеми. Результат цей повинен бути реальним і досяжним. Мету проекту потрібно чітко сформулювати, а також узагальнити наведену в анотації інформацію про шляхи розв`язання наявної проблеми. Задачі – конкретні результати, що можна виміряти або оцінити і які направлені на досягнення мети, покращують ситуацію та вирішують проблему в результаті реалізації проекту. Чітко сформульовані задачі полегшать моніторинг просування до мети та оцінку успіху Вашого проекту. Кожна задача має бути сформульована таким чином, щоб Ви були здатні зрозуміти, що Ви її досягли. Задачі мають бути специфічними - визначте, Що і Коли; вимірюваними - скільки, бажаними - доречними і зручними, досяжними – реалістичними. Користуйтесь критеріями SMART, формулюючи завдання: S specific конкретність Чи конкретне завдання, достатньо зрозуміле з точки зору Що, Як, Коли і Де зміниться ситуація? M measurable обчислюваність Чи піддаються завдання обчисленню (наприклад, кількість людей, площа землі тощо) A area-specific територіальність Чи окреслюють завдання район або групу населення? R realistic реалістичність Чи призведе виконання проекту до перетворень та зрушень, зазначених в цілях і завданнях. T time-bound визначеність у часі Чи відображає завдання період часу, впродовж якого воно має бути виконане (протягом 1-ої чверті або 1-ої половини часу реалізації проекту)? 5. Цільова аудиторія – зазначте на кого направлен, кого стосується проект 6. План реалізації проекту (до 1 сторінки) • Виходячи з мети проекту, сформулюйте етапи (завдання) проекту Завдання – це великі сходини, що ведуть до мети, а робочий план - це завдання, розбиті на більш дрібні та конкретні кроки, що дають відповіді на питання: Що буде зроблено? (завдання) Де це буде зроблено? (територія) Як це буде зроблено? (методи) Коли? (терміни проведення) Хто буде це виконувати? (відповідальні) 7. Результати реалізації проекту (не більше 0,5 сторінки) У довільній формі зазначте: • короткотривалі та довготривалі наслідки реалізації проекту; • схему поширення та практичного застосування результатів реалізації проекту; • кількість осіб та / або організацій, що матимуть практичну користь від реалізації проекту. 8. Партнери проекту – зазначте всі організації, установи, підприємства які будуть надавати вам матеріальну, технічну, інформаційну та іншу підтримку в процесі реалізації проекту. 9. Кошторис проекту - Бюджет проекту у зведеному табличному вигляді має відображати структуру фінансових ресурсів, потрібних для реалізації проекту. Усі статті витрат вказувати виключно в українських гривнях. Повний обсяг проекту не повинен перевищувати 5 сторінок.
Якщо ж ви плануєте подавати свої проекти в ради різного рівня, то вам потрібно набагато серйозніше взятися до написання . В цьому вам допоможе інструкція яка є вкладенні попереднього повідомлення. Особливо зверніть увагу на типові формальні та змістовні помилки, а також підстави відхилення проектів.
1. Не створюй проекту з нуля, тільки заради того, що є можливість скористати з програми допомоги - надто важко приховати це у пропозиції, потім ще складніше реалізувати.
2. Завжди плануй свою діяльність - легше завчасно приготувати пропозицію про фінансування.
3. Перед тим, як приступити до написання пропозиції, уважно прочитай і зрозумій засади участі у ґрантовій програмі, а також саму аплікаційну форму. Якщо маєш сумніви, попроси пояснень - скористайся можливістю.
4. Не пробуй творчо трактувати засади або формати, роби саме те, що кажуть інструкції.
5. Уникай рутини - кожна ґрантова програма, окрім подібного формату, може мати зовсім інші засади, критерії та умови.
6. Пиши зрозуміло, прозоро, намагайся не вживати словесних оздоб, вживай прості речення, представляй найважливіші елементи списком (пронумерованим чи помаркованим).
7. Пам'ятай, що кожна частина пропозиції, кожне запитання важливе - не обминай нічого, не залишай порожніх місць.
8. Зверни увагу на бюджет - він має бути прозорий, з простим і зрозумілим обчисленням коштів.
9. Перевір, чи пропозиція цільна, тобто чи цілі адекватні до потреб, результати до цілей, діяльність до результатів, а бюджет до діяльності.
10. Перед поданням пропозиції перевір чи відповідає вона перевірочному листу „check-list"
Як маєте питання а такж готові проекти для подання в ....... раду пишіть, звертайтесь до мене
Повідомлення відредагував Versus - Понеділок, 13.09.2010, 21:34
1. Як має виглядати титульна сторінка? Залежно куди подавати, деякі донори мають затверджений зразок титульної сторінки і тоді ніякої шапки не тре. Шапка тільки як допоміжний реквізит. Загалом перша сторінка має містити
сферу діяльності, до якої можна віднести проект (пріоритетний напрям чи програму організації-донора); ^ назву проекту (іноді, окрім повної назви, вимагають ще й акронім); > повну назву та правовий статус організації, яка звертається з пропозицією; > контактну інформацію; ^ дані про керівника проекту та керівника організації; ^ загальний бюджет