У середньовіччі, шукаючи роботу, я б ... То де б Ви працювали? Куди могли б звернутися? Яким вимогам мали б відповідати? Можу запевнити, що і тепер, і колись давно-давно важливою умовою є Ваші знання, талант до певного виду діяльності, або, як тоді говорили, ремесла. Далі прочитаєте не про види ремесел, а якраз про перипетії, пов'язані із навчанням, роботою та кар'єрою ремісників, як то кажуть тепер:)
Спочатку треба було вчитися своєму ремеслу, а потім вже працювати за фахом. Всім зрозуміло і логічно! У кращому випадку таке трапляється в наш час, але й тоді не все було так просто. Починаємо не від "царя Опенька", а від часу утворення ремісничих організацій - приблизно XIV-XV ст. Такі організації називали цехами. Вони з'явилися в українських містах (а в той час польських та литовських) пізніше, ніж у Європі, але у структурі, традиціях, організації роботи було багато спільного. У Львові, наприклад, про шевський цех відомо із документів 1386 р. Щоб розпочати навчання у цеху потрібно було проявити свої здібності під час випробувального терміну (своєрідні вступні іспити), потім заплатити відповідний внесок - і Ви б вже були зараховані в ряди студентів:), тобто учнів. Що ж далі? - А далі навчання:) Причому найважливішими вважалися практичні заняття, бо який з учня буде бондар, якщо бочка буде протікати, що ж то за гончар, що не знає, як посуд із глини виготовляють. Заборонялося переривати навчання без поважних причин. Довідок ніхто не вимагав:), але таке ставлення до навчання могло закінчитися для учня вигнанням із цеху. Термін навчання не був однаковим для усіх. Хтось вчився півтора року, а хтось - три. Це залежало від цеху. Після навчання учень мав право залишитися працювати у цеху. Таких ремісників називали вже підмайстрами.
... Читати далі »
Щось давно вже не було новин світової економіки, то ж щоб не вдаватись в подробиці, але водночас розповісти про кілька подій новину буде наведено у формі дайджесту
Цими днями американські конгресмени сушать собі голову над одвічним питанням «бути чи не бути» чи то пак піднімати чи не піднімати ліміт державного боргу, який недавно досяг граничного рівня фантастичної суми 14,3 трильйона (прим. К.О. 1 трлн.=1000 млрд.) їхніх доларів. Нарешті вони подумали, що далі жити так не можна. Проте основна дилема полягає в тому, що якщо цього не зробити, то США може оголосити дефолт і тоді вся світова економіка полетить в невідомому керунку
... Читати далі »